معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: اتوبوس‌های کارکرده اروپایی توسط بخش خصوصی و با یک پنجم قیمت تعمیر اتوبوس‌های فعلی خریداری می‌شوند.

اتوبوس دو طبقه

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی شفیعی با اشاره به مصوبه خرید اتوبوس‌های دست دوم برای تهران گفت: موضوع خرید اتوبوس‌های دست دوم یا کارکرده را در بستر ارائه عملکرد حوزه حمل و نقل عمومی برای اولین در صحن شورای شهر تهران مطرح کردم. در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تهران با توجه به شرایط گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد و شهروندان تهرانی در زحمت هستند.

او گفت: مدیریت شهری اتوبوس‌های فرسوده که با احیاء مورد استفاده قرار گرفته‌اند را شایسته شهروندان نمی‌داند و بر همین اساس باید از همه شرایط ممکن برای بهبود اضطراری و فوری ناوگان اتوبوسرانی بهره بگیریم.

پیگیری قرارداد خرید اتوبوس‌های داخل‌

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همه راه‌هایی که در حوزه اتوبوسرانی به ذهنمان می‌رسید را دنبال کرده‌ایم گفت: تأمین اتوبوس جدید از محل تولید داخل را از طریق وزارت کشور و قراردادهای شهرداری تهران در سقف ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیگیری می‌کنیم.

واکنش معاون شهردار به ابهامات خرید اتوبوس‌های دست دوم | بازگشت اتوبوس‌های دو طبقه به تهران | ۹۰۰ اتوبوس داخلی امسال به ناوگان اضافه می‌شود

شفیعی ادامه داد: بخشی از این منابع پرداخت شده است و حتماً از توان کامل تولید کنندگان داخل برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده خواهیم کرد.

خرید اتوبوس‌ کارکرده ایده بخش خصوصی است

معاون شهردارتهران با تاکید بر اینکه برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی تهران موضوع واردات را نیز در دو حوزه دنبال می‌کنیم، گفت‌: یکی از این موارد خرید اتوبوس با توجه به بودجه سال جاری شهرداری تهران است.

ادامه داد: موضوع دیگر که بخش خصوصی به دنبال پیگیری آن است و شهرداری تهران خرید خدمت انجام می‌دهد خرید اتوبوس‌های دست دوم و کارکرده است، این موضوع ارتباطی به بودجه شهرداری ندارد، بلکه ایده‌ای است که از سوی بخش خصوصی مطرح شده است.

شفیعی  ادامه داد: بخش خصوصی اعلام کرده که می‌تواند اتوبوس‌هایی را وارد تهران کند که نسبت به اتوبوس‌های فعال پایتخت که عمرشان به بیش از ۱۶ سال می‌رسد عملکرد و کیفیت بسیار بهتری دارند، باید به این نکته توجه داشت که با توجه به شرایط فعلی انجام این کار بسیار مناسب است.

خرید اتوبوس ربطی به بودجه شهرداری ندارد

او با بیان اینکه خرید این اتوبوس‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود،  گفت: اما  به این موضوع توجه نشده و برخی آن را متعلق به شهرداری می‌دانند اما باید تاکید کنم که خرید این اتوبوس‌ها هیچ ارتباطی به بودجه شهرداری تهران ندارد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اگر همه نهادهای فعال و دخیل به بخش خصوصی کمک کنند تا ایده‌اش عملیاتی شود به طور قطع شاهد رضایت بسیار زیاد مسافران و شهروندان تهرانی از اتوبوس‌های وارداتی نسبت به اتوبوس‌های کنونی تهران خواهیم بود.

بازسازی اتوبوس‌ها در اروپا

او با بیان اینکه از این اتوبوس‌ها بازدیدهای بسیاری به عمل آمده است، گفت: متخصصان فنی شرکت واحد از این اتوبوس‌ها بازدید کرده‌اند و تصاویر آنها موجود است این اتوبوس‌ها با بهترین کیفیت تولید و بازسازی شده‌اند.

شفیعی تاکید کرد: متأسفانه در برخی از اخبار آمده است که این اتوبوس‌ها در حال تعمیر شدن هستند اما باید به این موضوع تاکید کنم که اصلاً این موضوع صحت ندارد. تمامی این اتوبوس‌ها در اروپا اورهال(تعمیرات اساسی) شده‌اند.

واکنش معاون شهردار به ابهامات خرید اتوبوس‌های دست دوم | بازگشت اتوبوس‌های دو طبقه به تهران | ۹۰۰ اتوبوس داخلی امسال به ناوگان اضافه می‌شود

بخش دیگری از محورهای مهم صحبت های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شرح زیر است:

* تمامی اتوبوس‌هایی که قرا راست وارد شوند، چند سال محدودی در اروپا کار کرده و در آنجا بازسازی و اورهال شده‌اند.

* رنگ آمیزی، وصل دستگاه‌های کارت‌خوان و جی. پی. اس و ... در تهران بر روی این اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

*۵۰ دستگاه از ۲۰۰ اتوبوس مرحله اول، وارد تهران شده و در حال آماده‌سازی است.

*پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها دو طبقه هستند.

*هزینه خرید اتوبوس‌های نو ۵ برابر خرید اتوبوس‌های کارکرده اروپایی است.

* ۱۴۰۰ اتوبوس را اورهال می‌کنیم.

**یارانه‌ای که برای اتوبوس‌های فرسوده خودمان خرج می‌کنیم را برای واردات اتوبوس‌های کارکرده بازسازی شده به کار می‌گیریم.

* وقتی این اتوبوس‌ها وارد خط شوند و مردم کیفیت کار آنها را ببیند حتماً از این موضوع استقبال خواهند کرد و از ما می‌خواهند مسیر خرید اتوبوس‌های کارکرده را دنبال کنیم.

* ۹۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی امسال حتماً وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می‌شود.

* از تمام ظرفیت‌های خود و بخش خصوصی برای توسعه و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بهره می‌گیریم.

کد خبر 685070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha